2009-08-12

Ny återförsäljare!

Rombogården i Sala är en alldeles ljuvlig butik med fina inredningssaker och mycket gott fika! Stolt som en tupp kan jag berätta att de numera även säljer mina kort! Häromdagen lämnade jag ifrån mig en första beställning, mestadels dopkort. Åsa som driver butiken visste precis vad hon ville ha: rustika kort i gammaldags rött, marinblått, vårgrönt, mjukt rosa och vitt. Hennes beställning blev en utmaning eftersom hon önskade mindre av motivstämplar som jag normalt jobbar med och mer av naturmaterial och tyg som jag hittills inte alls använt i min korttillverkning. Slutresultatet blev riktigt bra, om jag får säga det själv och jag hoppas förstås på fler beställningar från Rombogården!

Först ut är några av dopkorten, de här är i formatet 10*10 cm, en storlek som jag jobbar mer och mer i. Jag valde att göra liknande kort men i olika färgställningar den här gången, helt enkelt för att jag faktiskt hade material till det!



Stjärna i olika rosa tyger med en vit brad i mitten. Jag är nog lite inspirerad av svärmor som gör otroliga lapptäcken! Naturligtvis kan det här kortet användas för annat än dopkort...

Motsvarande pojkkort, även om jag helt klart tycker att tjejer också kan få blåa kort! Alla tyger som jag har använt kommer från Stoff och Stil, där man schysst nog kan köpa bitar på bara 25 cm. Perfekt om man som jag aldrig gör stora tygprojekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar